La teva veu
Jordi Bosch - Mama Fermenta
Molí de les Tinalles
Laura Solans
Laura Crosas Gonzalez
Oidà!
L'Encaix Espai de joc
Receptes Express
Nadine Campos
Rete Demos
Formatgeria Mas d'Eroles
Carme Pla Sancho
Eco Agricultura MARJALA
Associació Manou
Ton Rimbau
Horta de la Tuka
peix a casa
Mas Jalech
Reeducant les violències
Casa Bella natura
EcoBoulevard
Comarques al plat - Jo cuino en català
La Circular
El Rinclowncito
Xevi Gonzalez
CataNostrum
NO ÉS MÀGIA ÉS CUINA
Daniele Dibitonto
Peixateries La Garriga
Yolanda - La Perla Selecta
Elisenda Soler
Món Ferment
23 maig 2023 · 4438
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista




L'HIDRATACIÓ A L'ESPORT

La primavera es caracteritza per l’inici del bon temps, les temperatures més agradables i l’augment de les hores de llum. Tot i no sempre ser fàcil l’adaptació a aquestes condicions, un cop superada l’astènia primaveral amb més o menys afecció segons cada persona, apareix un augment d’energia que facilita l’inici o l’increment de la pràctica esportiva, sobretot a l’exterior i amb contacte amb la natura. 
 
Practicar esport a l’aire lliure, amb ambient sec i amb temperatures elevades augmenta el risc de deshidratar-se. Cal assegurar una correcta hidratació durant la pràctica esportiva i així evitar algunes conseqüències com l’augment de fatiga i reducció de força i resistència; augment del risc de lesions i rampes, mala termoregulació de l’organisme i risc de patir hiponatremia per una mala reposició del sodi. Les 3 vies per on l’organisme perd líquid són: la sudoració, que serveix per dissipar la calor procedent de la contracció muscular mitjançant l’evaporació per la pell. Per on de fet, es podrien arribar a perdre fins a 3 litres de líquid, per hora d’exercici físic, i per on també es perden minerals com sodi, clor, potassi i calci. A través de la respiració, perquè l’aire també transporta vapor d’aigua corporal que a major intensitat d’activitat, major demanda d’oxigen, i major freqüència d’intensitat respiratòria. I, finalment, per l’orina, que a menys hidratació, serà més concentrada, menys transparent i menys quantitat. Per tant, si realitzes activitats físiques intenses o de llarga durada, mitjançant el test de la suor i l’observació de l’orina, assegura’t que la teva hidratació és suficient. Pel test de la suor, cal calcular el líquid perdut per hora, es fa pesant abans i després de l’exercici orinant abans de cada pesada, restant el líquid consumit i dividint per les hores d’entrenament. Si la pèrdua és superior al 2% la hidratació és insuficient. Es poden cobrir les necessitats exclusivament amb aigua per entrenaments de baixa intensitat o curta durada, inferior a 1 hora. Ara bé, si és superior, caldrà fer-ho també amb isotònics, comercials o casolans, que compleixin les condicions concretes i, que a més d’aigua, aportin electròlits com sodi i potassi. De fet, un objectiu en exercicis d’alta intensitat és evitar tenir sensació de set, perquè aquesta sol aparèixer quan la persona ja s’ha començat a deshidratar. 
 
Si realitzes exercici físic habitualment, assegurat de mantenir una bona hidratació, per evitar riscos durant la pràctica esportiva i aconseguir una bona recuperació.


Si compres alguna cosa a www.oida.cat mitjançant enllaços a les nostres històries i receptes, és possible que guanyin una comissió l'autor@ del post i les impulsor@s. Això ajuda a donar suport a els nostres veïns i veïnes. Aprèn més, tu també pots incentivar el comerç local recomanant productes de la terra, i treure’t un pico mentre ho fas! www.oida.cat/impulsa. Si no, ens pots enviar una propina 😘 www.oida.cat/propulsa





Comparteix a les xarxes!
Oidà, guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 a 100 euros !!!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats
Oleic Bovera
Oleic Bovera

Productors des de 1931 de oliva arbequina. Enginyer agronom especilaitzat en elaboració oli oliva